Eerste wedstrijd 2011 in Lelystad

Concentratie voor de eerste wedstrijd

In de eerste vrije training op zaterdag ochtend waren er technische problemen, het gas bleef hangen en de machine schakelde niet lekker. Tussen de training en de kwalificatie de gaskabel geheel gecontroleerd en vrij gemaakt. Aan de versnellingsbak zelf was niets aan de hand. Het ongemakkelijke schakelen werd veroorzaakt door het hangende gas. In de kwalificatie bleken de problemen verholpen te zijn en ging Erik voor het eerst in twee dagen echt lekker.

Voorlaatste op de grid en nog een stuk van zijn PR af, maar wel weer sneller dan in de vorige sessies. In de laatste ronde de beste tijd neergezet, de opgaande lijn was goed gevonden.

In de wedstrijd zette Erik de lijn door en was lekker aan het racen tot hij in de bocht na start finish een foutje maakte en in het gras terecht kwam. Doordat er geen ruimte was om door het gras te rijden en de baan weer op te draaien, kon Erik niets anders doen dan de machine plat te leggen om te voorkomen dat hij tegen de boarding aan zou knallen. Helaas was bij dit schuivertje over het gras zijn versnellingspookje blijven hangen en kon hij dus niet verder rijden.

Tussen race 1 en race 2 hebben we de machine weer gereed gemaakt en ter keuring aangeboden. Voor race twee had Erik maar een doel, op jacht naar zijn pr. Helaas mocht het niet zo zijn, halverwege de opwarmronde sloeg de machine af en lukte het Erik niet om hem weer aan te krijgen. Behoorlijk teleurgesteld stond Erik noodgedwongen als toeschouwer op het binneste deel van de baan.

Na afloop lukte het in het rennerskwartier wel om de machine weer netjes aan de praat te krijgen. Jammer van de tweede wedstrijd, maar ook dit hoort erbij in een mechanische sport.

Het eerste raceweekend heeft voor Kiki Racing geen punten opgeleverd, maar was zeker geen verspilde energie. Erik had zeker in de kwalificatie en in race 1 de smaak goed te pakken. We gaan proberen om voor de volgende wedstrijd op 9 april nog wat testmeters te maken.

Na afloop van de wedstrijden, kregen we te horen dat Erik in 2011 opnieuw mag trainen onder de vlag van de KNMV. Eind 2010 heeft hij ook aan een trainingsdag mogen meewerken. Geweldig dat de KNMV in 2011 doorgaat met het ondersteunen van jonge rijders en nog mooier dat Erik door de SOBW is uitgekozen om hier aan mee te doen.

Komende week zal besteed worden aan het raceklaar maken van de machine, zodat we zo snel mogelijk weer de baan op kunnen.